Ben jij op zoek naar diverse producten en tools om de verzorging van je haar naar een nieuw level te brengen? Chellyshairr biedt producten en kennis aan waarmee jij de volledige potentie haalt uit jouw kroes en krullend haar. Het merk centreert tonkabonen en bestaat uit een verzorgingslijn met vijf producten.
Op haar vijftiende wakkerde Grachell haar ondernemersgeest aan. Via haar Instagram pagina verkocht zij zelfgemaakte pruiken. Dit begon klein, maar de vraag naar haar pruiken groeide snel. Als jonge ondernemer zul je misschien wel herkennen hoe moeilijk het is om op jonge leeftijd prioriteiten te stellen. Je hebt een onderneming maar volgt ook een studie en hebt andere verplichtingen. De druk om een keuze te moeten maken werd groot. Daarom besloot Grachell het ondernemen een jaar lang pauzeerde om haar plannen goed op een rijtje te zetten..
“Ik vond ondernemen super leuk en interessant. Dus ik moest kijken hoe ik Chellyshairr toch kon combineren met school.”
Het was zeker dat Chellyshairr moest draaien om haar en de verzorging hiervan. Om haar klanten de beste ervaring te bieden, keek Grachell eerst naar haar eigen haarroutine en behoeften. “Ik gebruikte al jaren tonka producten. De mensen om mij heen ook. Dus ik zag hoe het bij iedereen werkte.” Vervolgens deed ze onderzoek naar hoe groot de markt voor tonka producten in Nederland is. De tonka boon groeit voornamelijk in Zuid-Amerika. Het was dan ook geen verassing dat haar onderzoeksresultaten bevestigde dat de markt hiervoor klein nog is. Grachell vertrok naar Suriname om te leren van de brands die daar gevestigd zijn, en uiteindelijk haar eigen producten te vervaardigen. Zo ontstond er een shampoo, een conditioner, een moisturizer, een olie en een haarvet. Alle stappen die jij nodig hebt om jouw haar te stylen.
“Tonka is niet iets wat ik gecreëerd heb, het is iets wat al jaren bestaat. Mijn overgrootmoeder gebruikte tonka, mijn groot moeder gebruikte tonka. Zo werd dit van generatie op generatie doorgegeven en ben ik er mee bekend geraakt.”
De eerste 25 Chellyshairr producten waren binnen een paar uur uitverkocht. Dat lag niet alleen aan de werking van de producten, maar ook de input die Grachell stopt in klantcontact. Zij vindt het belangrijk dat men investeert in haar verzorging. De juiste kennis en het referentiekader dat zij niet had, deelt zij nu met haar klanten. Tonka is gezond en laat het haar goed groeien. Grachell vindt het belangrijk om haar klanten niet zomaar iets aan te smeren. Zij gaat het gesprek met je aan om erachter te komen wat jouw haar mist. Chellyshairr producten zijn momenteel dan ook alleen beschikbaar voor haartype 2C en daarboven, zit je daaronder dan is het product te zwaar.
Met Chellyshairr wilt Grachell groeien naar een brand waar iedereen producten en haar tools vindt voor optimale haarverzorging. Met de producten en het verschaffen van kennis wilt zij een wereld creëren waarin iedereen trots is op z’n haar. Vooral de jongere generatie. “Dat is iets wat ik vroeger niet had. Ik dacht dat lang, blond, barbie haar de norm was. Nu weet ik dat mijn haar meer in de dikte groeit dan in de lengte, dat is iets waar ik trots op kan zijn.”
Door vooral dicht bij haarzelf te blijven, de producten te optimaliseren en een plek te zijn waar jij terecht kunt voor informatie over haarverzorging, blijft het merk ontwikkelen. Wij kijken met trots uit naar de toekomst van Chellyshairr. Voor verschillende haarproducten, haar tools en kennis kun je terecht bij Chellyshair via Instagram en Facebook. Schaf met de kortingscode ‘TNHC’ de haar tools aan met 15% korting en schaf de tonka producten aan met 12,5% korting.