Let’s Talk About: Curlmania

Anouskha Comvalius is de 33 jarige oprichtster van de natural hair product webshop Curlmania. Met Curlmania zorgt zij ervoor dat mensen haarproducten kopen die ervoor zorgen dat hun haar gezond groeit. Daarnaast is het ook haar doel om kennis over haar, het verzorging van haar en haarproducten te delen. 

“Het combineren van een webshop en wetenschappelijke kennis.” 

In 2018 heeft Anoushka op het moment dat zij terugkwam van vakantie besloten om Curlmania officieel te maken. Haar achtergrond als wetenschapper heeft zij gebruikt om een natural hair product guru te worden. Naast een fulltime baan als wetenschapper en moeder & verloofde zijn begon zij de ondernemers journey. Oorspronkelijk wilde zij een winkel openen waarin zij direct met de bezoekers kon praten, adviseren en producten kon aanraden. “Als ik de haarwinkel inliep wisten zij mij niet echt adviseren. Zij gaven mij hetgeen wat het beste werd verkocht of dat zij wilde verkopen.” Deze persoonlijke struggle wilde zij niet voor anderen. 

“Een webshop zorgt voor meer bereik!”

Tijdens het Black Female Achievers event in Amsterdam heeft zij het advies gekregen om te denken aan een webshop. In de randstad zijn tenslotte al veel haar winkels. Op de plekken waar mensen echt het advies en de producten nodig hebben zijn deze er niet. Dit heeft de ogen van Anouskha geopend. Haar behoefte om mensen persoonlijk te adviseren zou beperkt blijven met een fysieke winkel op één plek. Met Curlmania als webshop bereikt zij mensen vanuit heel Nederland en kan zij zelfs groeien buiten de grenzen van Nederland. “Na dit advies ben ik mijn focus gaan shiften!” Met de webshop zet zij Curlmania in om producten te verkopen maar ook om kennis over te dragen. Naast alle informatie en het advies dat beschikbaar is op de website geeft zij haar klanten ook de mogelijkheid persoonlijker en meer uitgebreid advies te vragen. Dit kan via de mail en ook via haar zakelijke What’s App. Zo heb je toch de persoonlijke service zonder in een ruimte te staan.

“Ik ben de doelgroep, dit maakt Curlmania sterk!” 

In 2009 heeft Anoushka haar natuurlijke haar omarmt en begon zij te onderzoeken wat de beste verzorging hiervoor was. Net zoals veel naturals heeft zij YouTube en anders natural hair vloggers & bloggers gebruikt als leermeesters. “Het volgen van filmpjes, het maken van lijnzaadgel, het kloppen van je sheabutter. Laat ik het is smelten of doe ik het koud en dan olie erbij en dan whippen?” Door haar onderzoek is zij in aanraking gekomen met Amerikaanse Brands die hier niet te verkrijgen waren. Door haar eigen behoeftes te vervullen, of eigenlijk de behoeftes van haar haar, besloot zij dit ook te doen voor anderen. Ook heeft Anoushka veel baat gehad aan de kennis die zij bezit door haar studie en baan. Het geeft haar wetenschappelijk onderbouwde antwoorden op eeuwenoude vraagstukken in het natural hair landschap zoals, “Werkt haargroei olie echt?” Haar antwoord daarop geeft trouwens helaas geen uitsluitsel. Het kan werken maar dat ligt aan meerdere factoren. 

“De community is open en ontvangend!” 

Anoushka heeft zoals eerder vermeld veel gehad aan de adviezen, tips&tricks van andere Naturalista’s. Curlmania is voor haar een manier om terug te geven. Zij verkoopt niet alleen producten die gezond haar en een juiste verzorging bevorderen maar ook zet zij haar kennis in om mensen diepgaander advies te geven. Als je de site van Curlmania bezoekt zie je naast de contactgegevens en de mail optie ook een What’s App functie. Hiermee creëert zij een veilige space voor de bezoekers om alle vragen te kunnen stellen. “Bij elke vraag groei ik ook een stukje mee. Ik kan elke keer makkelijker antwoorden of weet waar ik de informatie vind.” Naast de doelgroep en kopers vindt zij het ook belangrijk om te communiceren met andere ondernemers. Door samen te werken, ideeën en ervaringen uit te wisselen breid je elkaars kennis uit. “Ik denk dat de markt groot genoeg is voor ons allemaal. Op die manier kunnen we allebei groter worden.” 

“Maniakken voor krullen?” 

De naam Curlmania heeft Anoushka samen met haar beste vriendin uitgekozen. “We love curls, we are like maniacs if its about Curls or hair. Waarom dan niet Curlmania?” Wat Curlmania sterk maakt is dat zij vanuit hetzelfde oogpunt als de klant kijken. Zij gaan op zoek naar de beste natuurlijke producten die werken voor jouw haar. Zij geven ondersteuning in het verzorgen van jouw haar. Vanuit gezond haar kan je kijken naar, wat wil ik met mijn haar? Van Curlmania kunnen wij dit jaar veel verwachten. Naast het verzorgen van producten en tips & tricks kan je ook de blog op de site volgen voor interessante weetjes en Anoushka’s persoonlijke hair journey. Curlmania zal op verschillende events staan. Verder staan er nog interessante concepten op de planning. Wil jij hiervan op de hoogte blijven? Houd Curlmania dan hier in de gaten! 

Chanice Lodik
Chanice Lodik
Deel dit artikel met je vrienden
Share on facebook
Share on whatsapp

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Join the club

Wil jij altijd als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes, beste producten en de nieuwste hairstyles? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief* en wordt lid van de Natural Hair Club!

Gerelateerde artikelen

Scroll naar top

NHC NL bestaat 10 jaar

THC-winactie-NHC
Win een washday pakket t.w.v. €60.